مجموع نظرات: ۸
جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵
۱ نفر

نام‌های عجیب و غریب در میان روستاهای ایران کم نیست، اما برخی از این‌ نام‌ها عجیب‌بودنشان به دلیل مشابهت با نام شهرها یا کشورهای خارجی است.

پرو

به گزارش همشهری آنلاین، قبلا درباره «آلمان‌» برایتان گفته بودیم که نه یکی که چهار مورد آن در ایران وجود دارد؛ در شهرستان رشت در استان گیلان «آلمان» یا «آلمان قدیم» در آذربایجان شرقی از توابع شهرستان اهر، «آلمان» در سردشت و «آلمان‌آباد» در آذربایجان غربی. حالا می‌خواهیم به یک کشور خارجی دیگر در ایران سفر کنیم؛ پرو که مشابه نام کشور پرو در آمریکای لاتین است. برای رفتن به این «پرو» باید از شاهرود در استان سمنان به سمت شمال شرقی حرکت کنید تا بعد از بسطام و قهج به این روستا برسید که در شمال آن کوه زرینکمر قرار دارد و از شرق به سیاهکوه می‌رسد.

روستای پرو 3 هزارنفر جمعیت دارد و از دیدنی‌های آن می‌توان به دو قلعه تاریخی و امامزاده روستا اشاره کرد. قلعه تپه پرو مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان است و در شهرستان شاهرود، بخش بسطام، روستای پرو واقع شده و در تاریخ ۱۰ دی ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۶۵۸۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده.

همچنین با کمی فاصله گرفتن از پرو می‌توان به بسطام رفت و سری به مقبره بایزید بسطامی زد یا به قلعه نو خرقان رفت و از مقبره ابوالحسن خرقانی بازدید کرد. البته شاید غافلگیر شوید، اما از مسیر این روستا به جنگل‌های رویایی ابر هم می‌رسید که درست در نقطه مقابل پرو هستند.

حتما می‌دانید که جنگل ابر شاهرود پدیده‌ طبیعی خارق العاده‌ای است که در دوره‌ای خاص آسمان به زمین می‌رسد و حس قدم زدن میان ابرها و لابه‌لای درختان جنگلی به هم می‌آمیزد.

این جنگل در محل تلاقی دو اقلیم آب‌وهوای متفاوت یعنی دشت کم ارتفاع گرگان و منطقه مرتفع ابر قرار گرفته و همین موقعیت موجب شکل‌گیری اقیانوس ابر در دل جنگل‌های زیبای هیرکانی شده است. جنگل ابر در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال شرقی شاهرود در بخش بسطام و دهستان خرقان و نزدیکی روستای ابر قرار دارد.

ناگفته نماند که از سال 1389 با تصویب‌نامه دولت، روستاهای چهار طاق سیدآباد از توابع دهستان خرقان بخش بسطام شهرستان شاهرود در استان سمنان پس از ادغام با روستاهای چهارطاق پایین، پرو، قلعه میرزا سلیمان، قاسم‌آباد خانلر و قلعه عبدالله به روستای گلستان تغییر نام دادند،‌ اما نام پرو همچنان شناخته شده و عجیب است.

کد خبر 862084

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • سید نورالدینی IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
    0 1
    سلام در استان کهگیلویه و بویر احمد دو روستا به نامهای چین و بولویری ( بولووی) وجود دارد
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
    1 2
    کوه پرو هم در استان کرمانشاه یادت رفته
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
    0 1
    روستای چین هم داریم شهرستان کهگیلویه
  • ن IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    1 1
    روستای چین در استان کهگیلویه و بویراحمد را هم سراغ بگیرید . نه تنها یک روستا که اسم یک بخش است در آنجا .
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    1 2
    دراستان سمنان درنزدیکی شاهرود منطقه ای بنام میامی هست که مثل شهر میامی آمریکایی...
  • ... IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    0 1
    پنجاه کیلومتری یاسوج روستای به اسم چین هست
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    14 2
    ایران چی؟ ایران متعلق به ایرانی هست با اینهمه مهاجر کشورهای همسایه؟؟؟!!!!